017 946 2221 shafreeniza@gmail.com

Saturday, August 24, 2013

GEMUK ATAU KURUS?

5:56 AM

Share it Please


Risau mengenai badan anda yang terlalu gemuk atau terlalu kurus?

Dah cuba macam-macam cara untuk mendapatkan bentuk badan impian anda, tapi masih belum berjaya?

Cuba tengok balik apa yang telah anda makan untuk mendapatkan beduk badan impian anda?

Bagi yang hendak kurus, mungkin anda pernah mencuba PIL  KURUS seperti yang saya sendiri pernah telan yang boleh didapati dengan mudah . Bagi yang hendak gemuk, mungkin anda telah cuba beberapa minuman protein yang anda dapat melalui iklan-iklan yang tak certified. Mungkin anda masih muda dan tak nampak kesannya. Tapi ketahuilah berapa ramai orang di luar sana yang telah mendapat kesan akibat memakan sebarang pil untuk mendapatkan badan yang ideal. 

Tahukah anda, kesan pemgambilan pil kurus yang salah? Dalam kebanyakan kes yang membabitkan produk pelangsingan badan yang diharamkan, ia didapati mengandung bahan kimia seperti phentermine, amphetamine, sibutramin, fenfluramine yang diakui boleh mengurangkan berat badan tetapi memberi kesan sampingan seperti kemurungan, psikosis dan halusinasi, risiko tekanan darah tinggi, sakit jantung dan sakit kepala. Malah ia turut menyebabkan denyutan jantung yang cepat dan meningkatkan tekanan darah.

Tahukah anda kes seorang wanita yang meninggal dunia sebaik selepas memakan ubat gemuk berharga RM5? ini antara petikan kes dari surat khabar tersebut: 

" Risau dengan bentuk badan tidak menarik kerana kurus, seorang ibu tunggal maut selepas mengambil ubat menambah berat badan yang dibelinya dengan harga RM5 dari sebuah kedai ubat tradisional dan produk kosmetik, di sini, pagi semalam.Che Su Md Isa, 29, dari Taman Arked, didakwa membeli ubat itu Khamis lalu dan selepas makan pil berkenaan, suhu badannya tiba-tiba meningkat selain lumpuh seluruh badan.\Bapa mangsa, Md Isa Tahir, 54, berkata Che Su, ibu seorang anak lelaki berusia lima tahun mengadu sakit perut dengan suhu badannya meningkat menyebabkan isterinya Halijah Mahmud, 50, mengelap tubuh anaknya itu dengan air bagi menurunkan suhu badan.“Ketika itu dia tidak mampu menggerakkan tubuhnya yang kelihatan seperti sudah lumpuh. Pada kira-kira jam 2 pagi tadi (semalam) Che Su menjerit memberitahu perut, dada serta tulang belakangnya terlalu sakit dan dia meninggal dunia setengah jam kemudian."


JADI BAGAIMANA? Adakah ini bermakna kita tidah berhak mendapat bentuk badan seperti orang lain? Bukan begitu, anda berhak, tetapi kenalah pastikan makanan yang diambil itu sihat dan mendapat pengiktirafan KEMENTERIAN KESIHATAN, dan jangan lupa mengenai status HALAL. Kadang-kadang kalau kita ambil pil gemuk contohnya, kita tidak tahu lemak apa yang dimasukkan dalam tu kan?Dan paling penting pil gemuk atau kurus yang berkesan bukan bermaksud turun secara mendadak atau mnaik secara mendadak. Itu lagi bahaya. Boleh menyebabkan komplikasi lain. Nauzubillah.


Shaklee merupakan vitamin semulajadi yang mendapati pengiktirafan daripada Kementerian Kesihatan dan HALAL dari Islamic Service of America. Paling penting ia adalah 100% bahan semulajadi, tiada pengawet, lemak atau apa-apa bahan tiruan. Ian diproses menggunakan bahan semulajadi, dan tidak menggunakan bahan sintetik seperti yang digunakan untuk menyalut kebanyakan pil di luar sana. Tahukah anda bahan sintetik ni adalah bahan kimia, dan jika diambil boleh membawa kepada kesan sampingan pula kepada kesihatan. 

Untuk kurus, SHAKLEE menawarkan produk berikut:

SET KURUS
1) Herb-lax / Alfalfa = membantu detoksifikasi dalam badan. Tahukah anda sekiranya anda makan berapa banyak pil gemuk pun, kalau anda tidak Detox dulu, takkan berkesan pil tu. (Setiap botol tahan 3-4 bulan)

 atau 
            RM42                                               RM43 


2) Lecithin = membantu membakar lemak secara perlahan dan sihat (setiap botol tahan 3-4 bulan)












RM42


3) Cinch Shake / Cinch Tea = membanti shape up semula kulit yang telah gelebeh akibat pembakaran lemak tersebut, selain memberi anda energi tambahan.

 atau 

RM138                                    RM105


 SET GEMUK
1) ESP SOY Protein (perasa soya) = mencantikkan kulit, membekalkan tenaga tambahan dan makanan tambahan untuk menambah berat badan anda (setaip botol tahan 1-2 bulan)

RM121

2) Meal Shake (perasa vanilla) = Menambahkan berat badan dan memeberikan rasa kenyang



RM91


"KECANTIKAN ADALAH HAK MILIK SETIAP INSAN"

0 comments:

Post a Comment